Salta, Salta, Salta! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Stefan en Renate Teeffelen - WaarBenJij.nu Salta, Salta, Salta! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Stefan en Renate Teeffelen - WaarBenJij.nu

Salta, Salta, Salta!

Door: Stefan en Renate

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Renate

29 Juli 2011 | Argentinië, Salta

Hola Chicos!

Daar zijn we weer voor het laatst!

22-7-2011
Lekker relaxed in een parkje gehangen. Het leek er even op dat ik met mijn opstandige buikje in een ellenlange rij zou gaan staan om met een kabelbaan a la Skivakantie de berg zou opgaan… maar het wachtrijentertainment liet te wensen over, evenals de voortgang van de rij…zucht!

In het parkje een van de meest spannende… nou zeg gerust, het spannendste moment van de vakantie beleefd!

Samen in een waterfiets op een klein vijvertje met 30 andere waterfietsen en levensgevaarlijke eenden… Met zwemvest, dat dan weer wel!

23-7-2011
Bijgekomen van buikje, relaxt en daar zijn we behoorlijk goed in geworden!

24-7-2011
Een tour naar Cafayete geboekt.. slechts 1.5 uur later dan afgesproken werden we opgehaald door Ariël (dat is toch de Kleine Zeemeermin? Nee, in dit geval de gids!)

De andere kant van de provincie ontdekt. Langs de kant van de weg gewoon papagaaien gezien en in hele zwermen over zien vliegen, echt GAAF! Ook hier weer vette cactussen!

Leuke stops bij mooie uitzichten, de mini grand canyon, de Frog, de Titanic, en wat je allemaal nog meer in de wonderlijke rotsformaties kunt/wilt zien. Steef smoorverliefd geworden, ik stuur foto van hem en zijn schatje mee!

Een wijnproeverij in Cafayete is ons goed bevallen. Brad Pitt en Angelina schijnen daar ook een brouwerij te hebben en regelmatig over het dorpsplein te wandelen.. Niet gezien, maar wel een ijsje gegeten met Dulce de Leche smaak… heerlijk! (of toch liever Brad… neuhhhh..ijsje!)

Een van de bergjes is naar mij vernoemd, zie foto :)

Vette dag! Genoten van de views, lekker gelachen in de bus (gids:Kijk links jongens en zeg wauw!), vriendelijke straathonden die een lekkere verantwoorde cracker met vezels wel weten te waarderen, leuke mensen met grappige accenten ontmoet en genoten van de dag!

25-7-2011
Ticket geboekt om te vliegen van Salta naar Buenos Aires op de 26e onder het mom van: dan zijn we zeker op tijd terug om de 28e naar huis te vliegen… Heel goed gedacht blijkt later!

26-7-2011
Vliegen? Helaas.. in verband met de aswolk van de in juni uitgebarsten vulkaan in Chili is het helaas niet mogelijk om te vliegen vandaag… heel misschien morgen….

Nou, daar gaan we dus niet op wachten, op naar het busstation en een busticket gekocht om te kunnen vertrekken naar Buenos Aires. Slechts 20 uurtjes bussen en bij nader inzien niet de beste stoelen.. niet echt fauteuils te noemen… toch minder als je weet dat er onderin de bus Wel van die fauteuils zijn… maar optimistisch als ik ben: gewoon net doen of je de beste stoel hebt, dan merk je er niets van:)

27-7-2011
Ook die 20 uurtjes zijn we weer doorgekomen en in Buenos aangekomen, naar ons Bed en Breakfastadres gegaan. Of zoals Steef zegt: Bread en Bedfast.
Een willekeurige straat met weer een willekeurige deur.. nergens iets te zien over een B&B, maar als we aanbellen weer hartelijk welkom geheten door Juan José en Marcela. Een heerlijk minimalistische kamer en warme douche, wat een geluk!

De laatste avond doorgebracht in een bruin café-achtige omgeving, met een plankje met kaasjes en worstjes en olijfjes enzo en wat corona’s en we hebben die nacht weer als roosjes geslapen!

28-7-2011
Terugvlucht naar La Hollanda, even overstappen in Sao Paulo en deze keer wel onze bagage op Schiphol gevonden. We hadden het deze keer niet zo heel erg gevonden als de bagage toch niet was meegekomen, want nu moesten we deze met de trein en bus naar huis slepen.

Thuis, waar Linda zo goed op ons Lulu en Maurice heeft gepast en we ons weer realiseren dat we een enorm huis hebben, met enorm veel kamers en er verder niemand van onze badkamer gebruik maakt!!!

Genieten weer!!

Bedankt voor jullie berichtjes en tot snel!

Kussen, NAAT en STEEF