Vetste watervallen ooit! - Reisverslag uit San Ignacio, Argentinië van Stefan en Renate Teeffelen - WaarBenJij.nu Vetste watervallen ooit! - Reisverslag uit San Ignacio, Argentinië van Stefan en Renate Teeffelen - WaarBenJij.nu

Vetste watervallen ooit!

Door: Stefan en Renate

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Renate

17 Juli 2011 | Argentinië, San Ignacio

Haai lieve allemaal!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Fijn om een beetje gemist te worden:)

14-7-2011
Vandaag cultuur gesnoven en het huis van Eva Peron bezocht. ´Ons Eva´ is goed bezig geweest en we weten er nu alles van. We hebben ook een rondje langs de buitenkant van de stadsdierentuin gelopen.. een belevenis op zich..Van buiten kun je gewoon de dieren zien, dus een giraffe en flamingo´s gespot. De achterkant van de dierentuin is echt een zooitje.. dan doen we het toch in Efteling-land behoorlijk wat beter om de belevenis van de bezoekers in stand te houden. Zoals bij ons pauwen ronddrentelen, wandelen hier de capibara´s rond. Een soort ´Honey, I blew up my Cavia´ :)

Steef weer helemaal in zijn nopjes, want bij de Mac met gratis WiFi, tickets geboekt om morgen naar de watervallen te vertrekken.

´s-Middags een enorm winkelcentrum bezocht met een zodanige kerstsfeer, dat we bijna een warme choco met slagroom hadden besteld en een warme, zelfgebreide trui hadden uitgezocht...

Lekker hapje gegeten, jawel, weer een asado(BBQ)! Steef ´Asado´ van Teeffelen is dus echt Very happy! En als echte incrowd heten we nu Chico´s !

´s-Nachts in een stapelbed geslapen.. dat houdt de relatie spannend:) ´s-ochtends even ´over geglipt´ ;)

15-7-2011
Jawel, naakt in een vieze doucheruimte staan waar ik me net zeer voorzichtig heb uitgekleed om maar vooral niets aan te raken.. is helemaal voor niets geweest... geen water uit de kraan.. dat is toch een belevenis die ik thuis niet vaak, eigenlijk helemaal nooit, meemaak.

Blij met onze keuze om niet 17 uur in een bus gefrommeld te zitten, maar comfortabel een kleine 2 uurtjes te vliegen! Puerto Iguazu, 28 graden, heerlijk! Ik was weer extra blij dat onze tassen gewoon op de lopende band lagen... en meteen een felblauwe vlinder gespot die doodleuk de ontvangsthal invloog.. wat een welkom!

Hosteria vastgelegd voor de nacht en het bruisende leven van Puerto Iguazu ingedoken..
Jawel om 18 uur een biertje om het leed dat reizen heet enigszins te verzachten! Hoppa, wat empanada´s erbij en iedereen blij!

Om toch een nette avondmaaltijd te bemachtigen, nog eens een uurtje of 4 moeten wachten, maargoed dan heb je ook wat. Ik een superlekkere pizza en Steef wederom iets vlezigs. Ditmaal een Sirloin Steak, medium. Helaas kwam de koe zo gummie als wat tevoorschijn... enorm well done! Nadat Steef enigszins getwijfeld had om het voor een tientje en ten opzichte van de zwerfkinderen aan onze tafel, toch tegen heug en meug op te eten.. toch een ander stukje laten komen. Stukje schrijf ik, maar ik bedoel dus STUK. Jeemig wat kunnen ze hier toch enorme lappen vlees op je bord leggen..

16-7-2011
Jaaaaahhhh!! De dag waarnaar ik uitgekeken heb! Vandaag gaan we de vetste watervallen ooit bezoeken! Een hele dag genieten in het vooruitzicht!!
Met het busje naar een soort attractieparkachtige omgeving gereden. Het begint al goed, ik mag toch zomaar een gratis verrekijker gaan ophalen in het winkeltje! Als echte *voorwaarden-kenner gechecked of er een * met voorwaarden bijstaat.. neehoor, gewoon gratis..nope dus.. eerst iets kopen, dan een gratis verrekijker krijgen.. nou, daar komen we bij de Efteling niet mee weg! ;)

Een stukje Jungle gelopen over een heerlijk verhard wandelpad en in een treintje gezeten, jazeker: Living on the Edge!!
Ik had me al afgevraagd hoe je in godsnaam bij die watervallen zou kunnen komen, maar hier hebben ze heel slim een halve kilometer wandelbrug over de rivier neergeplant. Smart! Onderweg al een schildpad en een zoetwaterkaaimannetje gespot. Hij ging er gewoon voor zitten! En het is zo vet om te weten dat het beest daar gewoon leeft en dus niet is neergezet om bekeken te worden, zoals in een dierentuin.Gewoon in het wild!

Verder ruikt het hele gebeuren hier precies als in Burgers Bush, dus daar hebben ze zelfs de Junglegeur geimporteert! Knap hoor! Ik hou het op een soort prettige mufheid, beetje loom luchtje, warm, beetje smoezelig, frissig. Lekker!

Nou, daar was de Duivelsstrot dan toch in beeld, wat een joekel! Ik heb echt nog nooit zo´n enorme waterval gezien! Breed, diep en enorm verval, en heel veel water, mucho agua, mucho agua! De nevel zorgt ervoor dat ik eigenlijk niet kan zien hoe diep het is, de hoogtevrees zorgt er bij Steef voor dat ´ie niet eens wil zien hoe diep het is!

Toen langs de watervallen gewandeld, de ene vette view, na de andere! Paradijs met bijbehorende fantasieen! Genieten, genieten, de hele dag met een vette glimlach lopen sjouwen!

En de Coalis, het zijn beestjes die volgens mij zijn voorgekomen uit een triootje tussen een aap, beer en een kat. Wat een grappige beestjes! We zagen ze à la Apenheul een plastic tasje enteren en onder luid gejuich de jungle insleuren!

Een perfecte dag! Afgesloten met een verloren voetbalwedstrijd van Argentinie in de Copa America… beetje een domper dat mijn vriend Messi niet heeft gewonnen, maargoed een herstelshake-je en hij kan weer mee!

17-7-2011
Busje gepakt naar San Ignacio. Hier schijnt een vette Missiepost van minimaal 400 jaar oud te liggen. Gaan we morgen maar eens naar kijken als het onderhand eens stopt met regenen
Met regenjasjes aan en waterdichte zakken om de tassen op pad geweest. In een mistroostige omgeving toch wel de lekkerste Papas Fritas gegeten en Steef ´Llomo´ van Teeffelen een heerlijke Bife de Llomo. Voor 3 euro de beste bief ooit!

Tot de volgende keer maar weer!!
Of met het welgekende liedje af te sluiten…. Op de melodie van´Met Romana op de scooter!´
Alle, alle, alle, alle..... Met Renate naar de Watervalle......

• 18 Juli 2011 - 08:17

Sarah:

Ooh Harry Potter en de reliquias du muerte. Gaaf!!! :)

• 18 Juli 2011 - 09:16

Mamarij:

super-watervallen, enne renate, jij kan ook hele leuke verslagen schrijven, ga vooral zo door, we genieten van jullie ervaringen en belevenissen, foto's enz..

• 18 Juli 2011 - 11:37

Ed:

Ziet er allemaal geweldig uit. Lijkt me weer een heel andere ervaring. Alleen Stefan kan wel wat vrolijker kijken en niet alleen als er van die enorme lappen vlees in de buurt zijn hahaha. Compliment voor Naat voor de vorm van je verslagen. Echt heel leuk beschreven. Je zou zo een boek kunnen schrijven, zonder gekheid. Nog veel plezier en ik hoor wel weer. Groetjes en xxx Pa

• 18 Juli 2011 - 13:21

Renate:

@Ed: IK ben toch praktisch ieder moment van de dag in zijn buurt?!?! ;)

• 18 Juli 2011 - 14:01

M.:

Zo heerlijk allemaal! Wil je iets meenemen van Evita voor me, niet een tand of wat haar, maar iets, sleutelhanger? bidprentje, foto! Ze is mijn idool namelijk, doortrapt, sexy, dominant, mooi, kortom ik lijk op haar. Tot het volgende verslag, kus m.

• 19 Juli 2011 - 10:59

Linda, Maurice, Lulu:

Hee, wat leuk om jullie verhalen weer te lezen!! En leuke foto's! Ben benieuwd naar de rest!

Groetjes van Linda, Maurice en Lulu!